Kompetencia alapú "A" programcsomag
Tankönyv: Állatok közleről és távolról
Állatok közelről és távolról: A kutya
1. Nyelvtörők 8 perc
- Álljatok egy nagy körbe, és mondjátok utánam! Figyeljetek, mert hol lassabban, hol gyorsabban fogom mondani. A kezeteket tegyétek a csípőtökre, a lábatok kis terpeszben legyen!
- Figyeljetek egymásra, és sorban egymás után egyenként is mondjuk el a nyelvtörőket!
2. Találós kérdések 2 perc
Lábamon nem járok,
Mégis tovább állok. Milyen állatra gondoltam? (kígyó)
Erdőn, mezőn futva élek,
A vadásztól nagyon félek.
- Milyen állatra gondoltam? (nyúl)
A kutyától félek,
Egérfarkon élek.
- Milyen állatra gondoltam? (cica)
3. Mondd másképpen! 4 perc
- Állatok neveit fogom mondani. Mondd másképpen ugyanannak az állatnak a nevét!
4. Olvasógyakorlatok 10 perc
Olvassátok el magatokban, utána párokban!
A |
|
|
|
B |
|
C |
|
Kis adagokban add neki az eledelt! |
kölyökkutya |
biztató |
|
||||
Ne piszkítsa össze az utcákat! |
|
tálkájában |
mellkasáig |
||||
Takarítsd el a kutyapiszkot! |
|
unatkozom |
jutalmazd |
|
|||
|
|
|
|
nyakörvén |
elkaphassa |
||
|
|
|
|
éldegélnek |
távolságot |
||
|
|
|
|
bolhanyakörv |
gumijátékkal |
||
|
|
|
|
vendégeket |
|
|
5. A szöveg feldolgozása 20 perc
Olvassa el mindegyik gyerek a saját részét és foglalják össze az olvasottakat 2-4 mondatban. Ezután szakértői mozaik módszerrel beszéljék meg. Utána minden csapatba egy-egy szakértő kerül és kerekasztal módszerrel elmondják a történetet.
6. Hangosan felolvassák az egész szöveget 15 perc
7. Igaz vagy Hamis? Önálló munka 8 perc
Fontos, hogy mindig friss víz legyen a kutya táljában. ______ (I)
Nem kell vele sétálni. _____ (H)
A nyakörvén legyen ott a kutya neve. ______ (H)
A kutyák a szőnyegről is összeszedhetik a bolhákat. _______ (I)
A finom falatok is bíztatják a kutyát a tanulásra. _______ (I)
8. Számozással állítsd sorrendbe a mondatokat, majd másold le! (másolás a házi) 10 perc
____ Egy idő után növelni kell a távolságot. 4.
____ Finom falattal a kezedben kell a kutyád elé állni. 1.
____ Próbálkozhatunk gumijátékkal is. 5.
____ Dobjuk fel a finom falatot úgy, hogy a kutyus könnyen elkaphassa. 2.
____ Vedd fel az eledelt, ha nem kapja el! 3.
9. Egészítsd ki a mondatokat! 8 perc
Ha elindultok, tegyél rá ________________ (Mit?)
Fontos, hogy a kutyusod ne piszkítsa össze az _______________, _______________ (Miket?)
Mindig legyen nálad zacskó, és takarítsd el a ______________________ (Mit?)
A bolhanyakörv segít távol tartani a hívatlan _________________ (Kiket?)
Ültesd le a ______________ (Mit?)
10. Keress te is -t toldalékos főneveket! Csapatmunka. Az a csapat nyer, aki 3 perc alatt a legtöbbet megtalálja!
Lábát, kezet, kutyust, mancsát, falat, eledelt, távolságot,
11. A csapatok kapnak egy-egy képet. Írjanak róla olyan mondatokat, amelyben a Mit? Kit?
Miből? Mitől? Miről? Kitől? Kiről? kérdésekre válaszoló szavak vannak. Mindenki minimum 1 mondatot írjon. Adjanak címet a képeknek!
A képek itt sajnos nem jelennek meg, de én is a neten kerestem őket.
(Ha marad idő, forgószínpad-szerűen adják körbe a képeket és írjanak még mondatokat)
12. A csapatok írják le milyen kutyát szeretnének. Ha marad idő le is rajzolhatják!
Testalkat:
Méret:
Szőre színe, hossza:
Tulajdonságai:
Házi feladat: másolás: Tk. 27. old. „Pacsi"